Tanečný, hudobný a vokálny folklór regiónu Spiš.
Autori programu
- Vokálna príprava: Andrea Rendošová, Ľubomír Varínsky
- Spracovanie hudby: Milan Rendoš a členovia ľudovej hudby
- Pedagogická príprava tanca: Marianna Svoreňová (2, 16, 23, 26, 29)
Vladimír Vnenčák a Jana Puškášová (19) - Choreografia: Vladimír Urban
- Text o Spiši a Spišiakoch: Ján Čarnogurský
- Námet, scenár, réžia: Vladimír Urban
Program
1. Hudba zo Žakaroviec
2. DO ŠAFĽIKA, KRUTA, ZARABJANY
Párové tance z obcí Bystrany, Margecany, Olcnava
3. Hudba zo Žakaroviec
4. TITILOMBOM
Chorovodné hry a tance zo Sloviniek
VOJENSKÉ DOZVUKY
5. Vojenská hudba a VojenskÉ piesne
– Marš
– Vojsko maširuje čarnima hurami
– Ferenc Jožka befeľ čita
– Marš
6. ROVAŠ, VIERBUNK
Mládenecké tance z obcí Olšavica a Bystrany
7. JEDEN KRÁĽ MAL TRI DCÉRY, IŠOL JELEŇ, ULIJANA
Balada, dievčenské tanečné hry a tance
JUHASKA REGUĽA
8. Ej huri, huri, huri su, huri su
Spieva Ľuboslav Hudák, na píšťalke hrá Milan Rendoš
9. Ej pasol bi ja ovcE
Spieva mužská spevácka skupina
10. PO JUHASKI
Tanec juhasov s palicami
11. Pitali še juhaši bači
Spieva Martin Telepun
12. Už je po Michale
Spieva ženská spevácka skupina
13. PO BAČOVSKI A HAJDUK
Tanec bačov a juhasov
14. Jaki bača, ŠAK TO JUHAS
Rozpráva Mária Sedláková
15. Juhaši še na košaru zešľi
Tanec juhasov a bačov
16. JUHAŠE, JUHAŠE
Spev a tanec dievčat
17. DO ŠAFĽIKA A ČARDÁŠ
Párový tanec
PIESNE, TANCE, HRY
18. Piesne zchotára (Folkmár)
Spieva ženská spevácka skupina
19. HORU Z JAKUBIAN
Tancujú Júlia Oravkinová, Alena Škodyová,
Dominik Béreš, Martin Telepun
20. CÍFER, ROVNÝ, KRESANÝ zo Ždiaru
21. Piesne z Jakubian a Zamaguria
22. MLÁDENECKÉ A CHLAPSKÉ ZÁBAVKY SPOD TATIER
OBRÁZKY ZO SVADBY
23. Spomínanie na svadbu a piesne zKojšova
Text o svadbe podľa Márie Suchej z Bystrian hovorí Zuzana Biľová
24. SVADOBNÁ ZÁBAVA I.
Čardaš, Do šaflika
25. SNÍMANIE AKUPOVANIE PARTY
26. DRUŽBOVSký tanec
27. Tanec svadobčanov zKojšova a ŽAKAROVIEC
28. HARAKAJKY
Vodenie začepenej nevesty a príchod medzi svadobčanov
29. BRALTOVSKÝ TANEC
30. SVADOBNÁ ZÁBAVA II.